tisdag 9 mars 2010

Vår i luften




Ja just så känns det nu, lite vårlikt alltså, åtminstone om man tittar på mina nyblockade alster.
Den översta är stickad av en boll Zauberball, jag är inte alls nöjd, jo med mönstret Three Sisters tror jag att det hette, men bollen var knuten på TRE ställen!!!!
Jag fick reda på att är det mer än en knut på en boll kan man reklamera den enligt uppgift från Deisy i Göteborg. Kolla det gröna partiet, det är inte godkännt. Så nu blir det till att nysta om sina bollar o leta knutar.
Så är jag iallafall mer nöjd med den syrenfärgade, en Travelling Woman i ett nytt garn från Regia som kallas Cotton Flowers Color 41% ull, 34% bomull, 25% polyamid ett sockgarn på 400 meter inköpt hos Tummelisa.
Det räckte nästan, fick hoppa över de två sista varven, men tycker att jag fuskade till det ganska bra, eller hur?

1 kommentar:

Anonym sa...

Va kul att se din blogg